Banner

Wolfert Tweetalig gaat duurzaam

LED-tl, LED-panelen, installatie, hergebruik, montage

 In totaal worden meer dan 1500 TL-lampen vervangen door onze LED-TL's. Daarnaast worden er nog eens 300 LED-panels geplaatst. Voor de aula heeft Wolfert gekozen voor de CCT (Changeable Color Temperature) LED-TL's zodat de verlichting in de multifunctionele ruimte kan worden aangepast aan de benodigde sfeer. Tenslotte is de 6 meter hoge sportzaal een ware uitdaging voor de monteurs van Detamo


Opdracht

In opdracht van Connectica Project Force BV zijn vakbekwame medewerkers van Detamo bezig met het verduurzamen van onderwijsinstelling Wolfert Tweetalig te Rotterdam. De complete opdracht bestaat uit vervanging en refurbishing van bestaande armaturen, het aanpassen van diverse bestaande verlichtingsopstellingen, plaatsen van nieuwe TL-Led verlichting en 60x60 LED-panelen. Alle werkzaamheden vinden plaats in de zomervakantie van regio zuid.

Over Wolfert Tweetalig

Het Wolfert Tweetalig is onderdeel van de Wolfert van Borselen scholengroep. De Wolfert van Borselen scholengroep is een school met een goede naam in Rotterdam en omgeving. De school kent een geschiedenis van initiatief en ontwikkeling. Deze geschiedenis is ontstaan dankzij een grote groep van toegewijde medewerkers die met liefde spreken over hun “Wolfert”.

De geschiedenis van de huidige Wolfert begint in 1968. Met de komst van de Mammoetwet werd een aantal gerenommeerde Rotterdamse scholen in een scholengemeenschap ondergebracht. Deze openbare scholengemeenschap Wolfert van Borselen bestond uit MAVO, HAVO en VWO en was gehuisvest op een aantal locaties in Rotterdam. Deze vestigingen werden opgeheven toen in 1981 het huidige schoolgebouw aan de Bentincklaan 280 gereed kwam.

De Wolfert heeft een goede reputatie op het gebied van het ontwikkelen van “nieuw” onderwijs. In 1973 werd gestart met de Internationale Schakelklassen (ISK). Deze voorziening was en is bedoeld voor kinderen uit vluchtelingengebieden die naar Nederland zijn gekomen om een toekomst op te bouwen. De aanstaande ISK-leerlingen worden getest op hun leervaardigheden. Het doel van de ISK is immers om na een beperkte tijd te kunnen doorstromen naar de middenklassen van het MAVO, HAVO en VWO. De leerlingen van de ISK zijn over het algemeen zeer gemotiveerd en onderscheiden zich door ambitie en wilskracht.

In 1986 werd het onderwijsaanbod verder uitgebreid met internationaal onderwijs. Deze afdeling heette in het begin het “International Department”, maar is later volwassen geworden en omgedoopt in de Rotterdam International Secondary School – Wolfert van Borselen, de RISS. Op de RISS wordt onderwijs geboden voor kinderen van ouders die tijdelijk in Nederland zijn voor werk. Het betreft vaak kinderen van zogenaamde “expats”. Deze kinderen volgen een internationale opleiding, het International General Certificate of Secondary Education (IGCSE) of het International Baccalaureate (IB Diploma Programme). Met de RISS haalde de Wolfert ook een bijzondere expertise binnen. In het internationaal onderwijs wordt uitgegaan van een andere onderwijsfilosofie en wordt een andere aanpak gehanteerd.
Lees verder 

Overige referenties

Wolfert Tweetalig gaat duurzaam

Samenvatting

BrancheInstallatietechniek E/W
DienstverleningDetachering
DisciplineElektrotechnische installatie
OpdrachtgeverWolfert Tweetalig

Meer informatie

Voor meer informatie over dit project kunt u contact opnemen met:

Afd. recruitment,
+31 (0)88 612 5483 of .(JavaScript must be enabled to view this email address)